KTM 1290 Super Adventure R nahradila mojí bývalou 1090R. Důvodem byl ohromující výkon motoru a příležitost pořídit relativně za dobře. Je to vlastně poslední 1290 z této typové řady (doufám tedy, že nejvychytanější 😀 )
Motor | 1,301cc, 75-degree V-twin | Přední kolo | 90/90 – 21 |
Výkon | 118 kW @ 8750 rpm | Zadní kolo | 150/70 – 18 |
Kroutící moment | 140 Nm | Hmotnost | 217 kg |
Nádrž | 23 L | Celková délka | 2353 mm |
Zkušenosti s 1290R
- Hned z kraje mě zaujal neuvěřitelný motor. Oproti 1090R je to obrovský skok kupředu. Řekl bych, že to táhne stejně, možná i víc než moje tehdejší Ducati Multistrada 1200
- Ač nejsem moc fanoušek těch nových TFT displejů, tak můžu potvrdit, že je skutečně dobře čitelný i za slunečného dne. Pokud by byla varianta s klasikou, tedy ručička otáčkoměru a rychlosti, bral bych tu.
- Bezvadný podvozek (Nastaveno na komfort, nejsem žádný závodník)
- Slušné brzdy, nepřekvapí ani neurazí.
- Větrný štítek i při mé výšce 190cm není vůbec špatný. Uvidíme, zda budu pořizovat na delší cestu něco vyššího.
- Podsvícené ovládací prvky na řídítkách (dnes už asi standard, osobně to mám poprvé) budou při noční jízdě vypadat určitě dobře.
- Motor topí a to dost. V oblastí lýtek, spodek stehen i zadek to dost topí. Omotání výfuku kolena svodu trochu pomůže ale je to spíš úleva pro zadní tlumič. Je potřeba s tím počítat před koupí. V chladnějších obdobích je to výhoda 🙂
Problémy s 1290R
- Hned v úvodu (od prvního kilometru) řeším kmitající řídítka od rychlosti 60 km/h a více. Vyřešeno v rámci reklamace (Přecentrování kola a nová pneumatika).